2014. október 21., kedd

Ételízesítő házilag









 
Itt az ősz, minden zöldség begyűjtve a kertből, egy borús napon jobb elfoglaltságot sem találhatnánk, mint hogy ételízesítőt gyártsunk otthon. Régóta ki akartam próbálni ezt a receptet, és idén rengeteg répa termett (igaz, petrezselyem meg szinte semmi). 
Először is, nem árt, ha a pucolásba be tudsz vonni legalább egy családtagot, mert ez a legidőigényesebb része a gyártásnak. Az alábbi mennyiségek csak körülbelüliek, inkább az arányokat akarják érzékeltetni, szerintem nem gond, ha nem követed pontosan. A zöldségek összeszedésekor, vásárlásakor gondolni kell rá, hogy pucoláskor 30-40% is lehet a veszteség. Ki hogy pucol. 

Összetevők:

1 kg sárgarépa
1 kg petrezselyem gyökér + zöldje
1/2 kg zeller + zöldje
1/2 kg karalábé
1 kg hagyma (vörös, lila, mindenféle mehet bele)
1 nagy fej fokhagyma
1/2 kg kápia vagy kaliforniai paprika
25 dkg só 1 kg tisztított zöldségenként



Receptekben láttam még hozzáadni karfiolt, paradicsomot, kelkáposztát is, ill. fűszereket.

Tisztítás és darabolás után a zöldségeket húsdarálón ledaráltam. Szerintem lehetne finomabb is az anyag, akinek van konyhai robotgépe biztosan kisebbre tudja darálni.



Ezután az egészet alaposan össze kell keverni a sóval, és hagyni kell állni egy órát.


Az üvegeket és a fedőket a szokásos módon kifőztem és a steril üvegekbe kanalaztam a cuccot. A sós lé leülepszik, ezért töltéskor érdemes az aljára is nyúlni, hogy egyformán leves legyen az anyag minden üvegben. Tartósítószer nem kell bele, a só tartósítja, de felbontás után tanácsos hűtőben tartani, gondolom.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése